۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۸۱۷۵۵
آیت الله تحریری:

خبرگزاری رسا برخاسته از حوزه است | لزوم مراقبت جدی اصحاب رسانه به آسیب های این عرصه

تولیت حوزه علمیه مروی از فعالیت های ارزشمند خبرگزاری رسا در زمینه اطلاع رسانی دستاوردهای علمی و خبررسانی رخدادهای درون حوزوی تقدیر کرد و این رسانه را برخاسته از دل حوزه دانست.
دیدار سردبیر و دبیران خبرگزاری رسا با آیت الله تحریری تولیت حوزه علمیه مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت حوزه علمیه مروی در دیدار با جمعی از دبیران خبرگزاری رسا، با اشاره به آیه " الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا "، گفت: مساله تبلیغ، منحصر به افراد و یک قشر خاص و یک راهکار و روش خاص نیست؛ هر کسی که بتواند رسالت الهی که همان دین الهی است را با روش های مطلوب محقق کند مورد عنایت خدای متعال و در راستای اهداف دین قرار گرفته است.

وی با قدردانی از فعالیت های ارزشمند خبرگزاری رسا در زمینه اطلاع رسانی رخدادها، دستاوردها و فعالیت های علمی حوزه های علمیه، افزود: خبرگزاری رسا برخاسته از حوزه علمیه قم است؛ حوزه‌‌های علمیه دینی در واقع الگوی دین الهی و نشان دهنده مظهریت و حقانیت دین هستند؛ ساخت حوزه‌های علمیه به دست اهل بیت(ع) که بنیانگذار آن هستند بر این اساس است که از شاکله سه گانه دین دفاع و آن را توسعه دهند.

تولیت حوزه علمیه مروی ابراز داشت: شاکله اول بحث اعتقادات دینی، شاکله دوم بحث اخلاقی و معنوی دین و شاکله سوم مسائل عملی دین است که در کنار اینها شاکله های دیگری نیز وجود دارد؛ یک بُعد حوزه‌های علمیه تبلیغ محتوای مسائل دینی است و یکی از حوزه‌های تبلیغ، رسانه است که باید به آن پرداخت و در هر زمانی جهت خاصی دارد.

وی رسانه ها را از ارکان تبلیغ دینی دانست و اظهار داشت: یک رکن اساسی در هر فرهنگ، ملت و فرهنگ دینی محکم کردن مسئله رسانه است که جایگاه اصلی آن حکومت دینی است و در واقع حکومت عهده‌دار آن است.

آیت الله تحریری ابراز داشت: کار رسانه و به ویژه خبرگزاری رسا به علت اینکه کاری برخاسته از حوزه است بحثی است که اساساً در دین به آن پرداخته شده است؛ هم رسالت و هم خشیت از خدا در این راه باید محور قرار بگیرد.

هیچ کار خوبی بدون آسیب نیست

وی فعالیت های رسانه ای را همراه با برخی آسیب ها دانست و بر لزوم مراقبت در این جهات تاکید کرد.

تولیت حوزه علمیه مروی اظهار داشت: بسیاری از افراد هستند که با مسائل رسانه و تبلیغ دین آشنایی ندارند و یا به درستی آن را درک نکرده‌اند وظیفه رسانه این است که با روشنگری و انتقال اطلاعات درست به جامعه آگاهی ببخشد.

وی افزود: باید سعی شود در جایگاه‌هایی که دشمن قصد نفوذ دارد و یا در آنها نفوذ کرده است، رسانه ورود پیدا کرده و آسیب‌ها و راه‌های مقابله با آنها را برای آحاد جامعه تبیین کند.

آیت الله تحریری ابراز داشت: امروز دشمن عزاداری‌های ائمه را مورد حمله قرار داده است تا فطرت‌های پاک را به هر طریقی از این مسیر الهی دور کند؛ مبلغین وظیفه دارند در این حوزه‌ها به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی در پایان بیان داشت: در عزاداری‌ها متاسفانه مقداری به حاشیه‌ها توجه می‌شود و وظیفه مبلغین است که اصل عزادری را برای مردم مخصوصاً جوانان تبیین کنند. /۹۶۹/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات